Rules and Regulations of the JLTA Best Paper Award
最優秀論文賞歴代受賞者 (JLTA Best Paper Award History)
・2023 JLTA Journal Vo. 26 第14回論文賞受賞者
JLTA 2023 Best paper award:
川村 一代氏(皇學館大学)・竹内 理氏(関西大学)
Assessing the Interactional Competence in English Speaking of Japanese Junior High School Students in an Interview Test
Kazuyo KAWAMURA (Kogakkan University)・Osamu TAKEUCHI (Kansai University)
・2022 JLTA Journal Vo. 25 第13回論文賞受賞者
JLTA 2022 Best paper award:
小泉 利恵氏(清泉女子大学)・印南 洋氏(中央大学)
Assessing Functional Adequacy Using Picture Description Tasks in Classroom-Based L2 Speaking Assessment
Rie KOIZUMI (Seisen University)・Yo IN’NAMI (Chuo University)
・2021 JLTA Journal Vo. 24 第12回論文賞受賞者
JLTA 2021 Best paper award:
David Allen氏(お茶の水大学)・太原 達朗氏(早稲田大学大学院)
A Review of Washback Research in Japan
David ALLEN (Ochanomizu University)・Tatsuro TAHARA (Graduate School, Waseda University)
・2020 JLTA Journal Vo. 23 第11回論文賞受賞者
JLTA 2020 Best paper award:
島田 めぐみ氏(日本大学)・澁川 晶氏(国際基督教大学)・孫 媛氏(国立情
報学研究所)・保坂 敏子氏(日本大学)・谷部 弘子氏(東京学芸大学)
日本語聴解認知診断テストの開発を目指したアトリビュートとテス
・2019 JLTA Journal Vo. 22 第10回論文賞受賞者
・2018 JLTA Journal Vo. 21 第9回論文賞受賞者
・2017 JLTA Journal Vo. 20 第8回論文賞受賞者
The Assessment Beliefs and Practices of English Teachers in Japanese Universities
JLTA 2017 Best paper award:
The Assessment Beliefs and Practices of English Teachers in Japanese Universities
Paul WICKING (Meijo University/Nagoya University Graduate School of International Development)
・2016 JLTA Journal Vo. 19 第7回論文賞受賞者
小野塚 若菜氏(筑波大学大学院/日本学術振興会特別研究員)
ビジネス日本語テストにおけるDIFの分析 ―性別および居住地を下位集団として―
・2015 JLTA Journal Vo. 18 第6回論文賞受賞者
濱田 彰氏(筑波大学大学院/日本学術振興会特別研究員)
Akira HAMADA (Graduate School, University of Tsukuba/The Japan Society for the Promotion of Science)
Linguistic Variables Determining the Difficulty of Eiken Reading Passages
・2014 JLTA Journal Vo. 17 第5回論文賞受賞者
飯村 英樹氏(熊本県立大学)
Hideki IIMURA (Prefectural University of Kumamoto)
Attractiveness of Distractors in Multiple-Choice Listening Tests
・2013 JLTA Journal Vo. 16 第4回論文賞受賞者
長谷川 佑介氏(筑波大学大学院/日本学術振興会特別研究員)
Yusuke HASEGAWA (Graduate School, University of Tsukuba/The Japan Society for the Promotion of Science)
Who Will Benefit From Glossed Context in Intentional Vocabulary Learning? Comparing High School and University Students
・2012 JLTA Journal Vo. 15 第3回論文賞受賞者
片桐一彦氏(専修大学)
Kazuhiko KATAGIRI (Senshu University)
・2011 JLTA Journal Vo. 14 第2回論文賞受賞者
法月健氏(静岡産業大学)・伊藤彰浩氏(西南学院大学)・島谷浩氏(熊本大学)
Ken NORIZUKI (Shizuoka Sangyo University)
Akihiro ITO (Seinan Gakuin University)
Hiroshi SHIMATANI (Kumamoto University)
・2010 JLTA Journal Vo. 13 第1回論文賞受賞者
佐藤 敬典氏(上智大学大学院)
Takanori SATO (Graduate School of Languages and Linguistics of Sophia University)
Validation of the EIKEN Can-do Statements as a Self-assessment Measure Using Rasch Measurement