大学入学希望者学力評価テスト(仮称)における英語テストの扱いに対する提言

大学入学希望者学力評価テスト(仮称)における英語テストの扱いに対する提言

提言 [日本語PDFファイル]

大修館書店『英語教育』2017年5月号に掲載された、提言と解説 [日本語PDFファイル PDF file in English]

2016年9月17日に開かれた役員会での議論に基づき、日本言語テスト学会提言作成委員会が発足いたしました。委員会での議論と理事・運営委員の大勢からの承認の後、2017年1月4日に、文部科学省宛てに「大学入学希望者学力評価テスト(仮称)における英語テストの扱いに対する提言」を提出いたしました。その提言と解説は、大修館書店『英語教育』2017年5月号に掲載されました。

 

A proposal for how to use English tests as part of a new entrance exam [a test evaluating scholastic ability for university entrance applicants; tentative name]

Based on the JLTA official meeting on September 17, 2016, the Committee of the Position Statement on the New University Entrance Examination Policy was founded. After a long discussion, the Committee drafted a proposal regarding current university entrance examination reform. It was approved with some modification by a majority of JLTA officials.

The committee submitted this proposal (“A proposal for how to use English tests as part of a new entrance exam [a test evaluating scholastic ability for university entrance applicants; tentative name]”) to the Ministry of Education on January 4, 2017. The committee wrote an article on the proposal and its annotations. It appeared in Eigo Kyouiku (The English Teachers’ Magazine) from Taishukan in the May 2017 issue.

Proposal [PDF file of the Proposal in Japanese]

English version of the manuscript submitted to the May 2017 issue of The English Teachers’ Magazine [PDF file in English]